Saturday, October 06, 2007

Selamat Berdakwah Wahai Sekalian Fasilitator!

Assalamualaikum WBT.

Alhamdulillah, hari ini INTIS berjaya mengadakan satu sesi yang dinamakan Training 4 Trainers (TOT). Sesi ini di adakan sebagai satu persediaan kepada fasilitator-fasilitator yang akan berjuang di jalan Allah (Insya-Allah), pada bulan November ini di Institut al-Qayyim. Walaupun ia adalah sesi khusus bersama fasilitator, penyertaan tetap dibuka pada semua. Kehadiran yang pada mulanya lembap berubah menjadi semakin ramai dan ramai.

Kuliah di sampaikan oleh Ustaz Ismail yang juga merupakan pelajar Master bidang Hadith di UIAM. Walaupun apa yang disampaikan hanyalah ringkasa daripada sifat solat nabi, namun bak kata pepatah "Apa yang tak dapat diambil kesemua, Jangan ditinggal kesemua".

Pihak INTIS telah menyediakan ringkasan Sifat Thaharah Rasulullah SAW dan Sifat Solat Rasulullah SAW. Pihak INTIS juga telah memberikan secara percuma VCD Sifat Solat Nabi kepada para peserta.

Kelihatan semangat para peserta semakin membara selepas menjalani sesi ini. Bahkan kelihatan akan bertambah jumlah-jumlah fasilitator dari semasa ke semasa. Semoga segala apa yang dilakukan akan diterima Allah dan mendapat balasan daripadaNya. Amin!!!

Sebagaimana yang dijanjikan, maka disini kita sediakan bahan-bahan berkaitan yang boleh diguna pakai sebagai rujukan.

Sifat Solat Nabi >> Indon Version

Prophet's Prayer Described >> English Version

Prophet's Wudhu' Described >> English Version

No comments: